Úspěch internetového prodeje může každý podnikatel stimulovat pomocí jednoduchých optických prvků. Máme pro vás návod, podle kterého společně provedeme kontrolu www. Responzivitu si lehce prověříte sami. Stačí si prohlédnout stránky na smartphonu. Přehlednost a z ní plynoucí vizuální zlepšováky projdeme krok za krokem. Vaše komerční platforma tím získá jasný cíl a bude lépe prodávat.
Při kontrole www si otestujte responzivitu
V současnosti mohou schopnost zobrazit se správně ve všech prohlížečích postrádat snad už jen webové prezentace z dob dinosaurů. Všechny modernější platformy by měly být díky flexibilní struktuře, obrázkům a příkazům zvaným media queries automaticky responzivní. Pak vypadají dobře na počítačích, mobilech i tabletech. Designem a rozložením stránky, velikostí písma i polohou tlačítek se přizpůsobují rozměrům plochy, což je pro internetový obchod nezbytné. Proto nepodceňujte kontrolu svých www na plnou responzivitu. Zvlášť pokud čerstvě sjely z výrobního pásu. Když totiž webař pochybí v kódování, můžete vadným zobrazováním na chytrých telefonech přicházet až o půlku potenciálních zákazníků.
Lidé web nečtou, ale skenují
Podobně jako u tištěných novin těkají návštěvníci po vašich komerčních stránkách nejprve pohledem. V hantýrce mluvíme o Je to efektivní způsob, jak co nejrychleji objevit konkrétní informaci a ty ostatní ignorovat. Odborníci o tomto fenoménu ví a při rutinních kontrolách www věnují pozornost opticky přehledné struktuře a formátování. Během následné optimalizace nastaví jednotlivé prvky tak, aby čtenáře nasměrovaly k objednávce, zanechání kontaktu, nákupu nebo rezervaci. Čím tedy odstraníme vizuální překážky, které uživatele našich stránek od kýžené akce zdržují?
Jak využít skenování ke zlepšení obratu
Nyní se dáme do vzhledové kontroly www společně. Můžete si spustit vaše stránky a rovnou analyzovat jejich přehlednost. Jako příklad nám poslouží fiktivní turistický portál s vlastivědnými informacemi zdarma – ty odpovídají vašemu firemnímu blogu. Zisk tvoříme prodejem map – ty zastupují váš sortiment. Aby naše cestovatelská platforma prosperovala, navigujeme lidi v první řadě k nákupu map a teprve pak je lákáme na bezplatný obsah jako bonus. V tom nám pomáhají zákonitosti skenování stránek. Orientaci lidem ulehčujeme následujícími prvky.
Landing page pod lupou – základ kontroly www
Jedna stránka se na každém webu obvykle těší největší návštěvnosti. V případě našeho cestovatelského projektu to s největší pravděpodobností bude Úvod neboli Home. V zájmu maximální přehlednosti ji koncipujeme jako takzvanou vstupní stránku čili Landing page. Těkající pohledy návštěvníků hned na začátku upoutáme zbrusu novou mapou nějakého dosud neprobádaného regionu. Konkrétně je zaujmeme výstižným nadpisem a ilustrační fotkou. Připojíme pár úderných vět o výhodách mapy a nabídneme tlačítko vedoucí na produkt v e-shopu.
Pokud uživatel novou mapu nechce, přeskočí díky usnadněnému skenování hned na druhý prvek, který stejným způsobem propaguje naše mapy obecně. Teprve pak zveme lidi pomocí optické kotvy do vlastivědného blogu. Pokud jste při kontrole vašich www zjistili, že na vstupní stránce přitahujete pohledy návštěvníků jako magnetem k tomu, co vás živí, můžete si pogratulovat. V opačném případě víte, co a jak napravit.
Všechny doporučené prvky slouží jako vizuální navigace ke kýžené zákaznické akci. Přelétneme je očima, abychom objevili to, proč jsme na stránku přišli. Když lidem pomocí nadpisů, vhodných odkazů, obrázků a tlačítek usnadníme skenování, pravděpodobně si nakoupí a zase se vrátí. Zkrátka nenuťme návštěvníky hledat a už vůbec ne přemýšlet. Jestli ve vás kontrola www vyvolala další otazníky ohledně responzivity a přehlednosti, nebojte se nás zeptat v komentářích.