Našli jste konzultanta nebo agenturu, která vám udělá optimalizaci webu v Praze, ale váháte, zda do toho jít? Vždyť vám sdělili, že v rámci optimalizace prakticky nezůstane z vašich webových stránek kámen na kameni. Vy jste ale o práci SEO experta měli úplně jiné představy. Proč jsou někdy nutné takto drastické změny? Vyplatí se vám to vůbec? Pokud jste si mysleli, že dosáhnete skvělých výsledků s minimem práce, hned úvodem vás vyvedeme z omylu. Takto jednoduché to rozhodně není a zvláště ne v případech, kdy chcete optimalizovat zastaralý web, který není “SEO-friendly”. V tomto článku vám vysvětlíme, proč je v některých případech levnější a výhodnější celkový redesign stránek. Dozvíte se, že kvalitní SEO jde ruku v ruce s dobrým UX a další přínosné informace, které vás přesvědčí o tom, že se vám modernizace webu určitě vyplatí.
Optimalizace webu je komplexní služba, která zahrnuje řadu úkonů
Není to tedy jen o tom provést analýzu klíčových slov a nějakým způsobem je zakomponovat do vašich stávajících stránek. Pokud to s optimalizací myslíte vážně a chcete, aby vám přinesla požadované výsledky, což je nejen vyšší návštěvnost, ale hlavně zlepšení konverzního poměru a tím pádem vyšší tržby, tak to musíte vzít skutečně od podlahy.
Proč nejde klíčová slova zakomponovat do původního textu?
Pokud je váš web velmi zastaralý nebo jste jej nikdy předtím neoptimalizovali, tak to opravdu nepůjde. S největší pravděpodobností váš web obsahuje nerelevantní text, do kterého by se klíčová slova vůbec nehodila. Text musí působit přirozeně. Po analýze také můžete zjistit, že jste psali obsah pro špatné publikum. Takový text je zcela k ničemu a je nutné ho úplně přepracovat. Češi stále více čtou online obsah. Sice za něj neradi platí, ale zvykli si na určitou kvalitu, kterou navíc dostávají zdarma. Pokud k vám na web zavítá návštěvník a najde vygenerovaný text, který mu neposkytne informace, které očekával, okamžitě mizí pryč.
Proč už jen SEO nestačí?
V počátcích se optimalizovalo jen pro vyhledávače. Tato doba už je ale dávno pryč. Digitální marketing se vyvíjí téměř kosmickou rychlostí, a kdo se nepřizpůsobuje novým požadavkům a trendům, ten má prostě smůlu. Vaše stránky nebudou mít dobré hodnocení, což v překladu znamená, že roboti vyhledávačů upřednostní jiné, lepší. Současné SEO se nezaměřuje pouze na vyhledávače, stejně důležití jsou i samotní uživatelé. Nejde ale jen o to nabízet uživatelům kvalitní obsah, souběžně je nutné zapracovat také na UX.
Co je UX?
UX je zkratka pro “user experience”. To v překladu znamená uživatelský prožitek (zkušenost). Vše do sebe musí zapadat jako dílky z puzzle. Pokud jsou některé dílky nefunkční, drhnou nebo zcela chybí, výsledek nemůže být dokonalý, i když ostatní dílky jsou zcela v pořádku.
Pokud se vám v rámci přetvorby vašeho webu podaří upravit i důležité UX prvky, čas a investice navíc se vám dřív nebo později královsky vrátí.
Zaměřte se na:
- Zvýšení rychlosti připojování. Rychlost načítání stránky ovlivňuje její umístění ve vyhledávačích. Platí, čím rychleji se stránka načítá, tím lepší hodnocení má.
- Odstraňte přesměrování, která nejsou nezbytně nutná, protože zpomalují načítání stránek.
- Ujistěte se, že se vaše stránky zobrazují správně na všech typech zařízení a ve všech prohlížečích.
- Čtenáře musíte zaujmout nejen kvalitním obsahem ale také atraktivním designem vašich stránek.
- Stránky musí být přehledné a logické. Pokud se čtenář na stránkách nebude orientovat, ztratí zájem a bude hledat jinde. To přece nechcete a zvláště ne teď, kdy nakupují online i lidé, kteří běžně nakupovali jen v kamenných obchodech.
Dejte vašim starým webovkám druhou šanci
Kvalitní SEO je komplex služeb. Pokud se vašeho stařičkého webu ujme profík, nebuďte překvapeni, pokud navrhne kompletní redesign stránek.
Díky tomu bude moct implementovat nejnovější trendy a odstraní všechny chyby, které vás brzdily v rozletu.
Na základě analýzy klíčových slov budete moct tvořit kvalitní obsah pro správné publikum.
A jaká je vaše zkušenost? Doporučil vám SEO expert kompletní předělání vašich webovek? Šli jste do toho? Pokud ano, jak jste byli s výsledkem spokojeni?
Budeme rádi, když nám napíšete.