Základem úspěšné SEO optimalizace webu je zjištění co největšího množství klíčových slov. Ta mohou být hledána nejen vašimi stálými zákazníky, ale také potencionálními klienty, kteří dosud nemají o existenci vaší společnosti ani tušení. To je však teprve začátek celého procesu, který by měl ve výsledku ovlivnit celkovou podobu vašich stránek, a to na mnoha úrovních. Proč se tedy k optimalizaci webu vlastně uchýlit?
SEO optimalizace webu má smysl
V dnešní hektické době, kdy je rychlost jedním z nejdůležitějších kritérií, jen velmi malá část uživatelů pokračuje na druhou, či dokonce některou další stránku. Proto je tak důležité objevit se při vyhledávání na vysoké, ne-li rovnou nejvyšší pozici. Není tedy divu, že SEO nenechává chladným nikoho, kdo chce zvýšit návštěvnost svých webových stránek. Z marketingového hlediska úspěšnosti přináší optimalizace webu poměrně dobré výsledky. Ve srovnání s jinými využívanými metodami, jako je například poněkud ustupující telemarketing či populárnější direct mailing, vykazuje optimalizace webových stránek mnohem větší úspěšnost. Uživatelé, kteří se na web dostanou prostřednictvím organického vyhledávání, totiž s mnohem větší pravděpodobností provedou svůj nákup právě zde a celkově vykazují mnohem větší počet konverzí.
Z celosvětového hlediska se největší oblibě těší vyhledávač Google, v našem prostředí se o slovo vehementně hlásí Seznam, který vítězí zhruba v polovině vyhledávání. Zatímco Google preferují spíše lidé s vyšším vzděláním, mladší uživatelé a lidé s technickým zaměřením, Seznamu dává přednost spíše konzervativní starší generace a uživatelé s nižším vzděláním. Z hlediska optimalizace webu není tolik podstatné, který vyhledávač uživatel použije. Každý vyhledávač má však své vlastní algoritmy, které jsou používány k hodnocení a indexování stránek. Také platí, že Seznam na optimalizaci webu obvykle reaguje s větším časovým odstupem, takže může trvat několik měsíců, než se vaše stránky při vyhledávání zobrazí na lepší pozici.
Obsah na prvním místě
Sebelépe optimalizovaný web, který je vytvořen v souladu se všemi SEO pravidly se nesetká s úspěchem, pokud na něm uživatel nenalezne požadované informace. Přesto je však potřeba dbát na validní HTML kód, dostatek zpětných odkazů na respektované weby s velkou návštěvností, správně uvedená metadata, mapu webu apod.
Text obsahující přínosné informace je podstatný i z hlediska SEO, neboť vyhledávače berou v potaz bohatý a pravidelně aktualizovaný obsah a zvýhodňují dané webové stránky. Vždy je však vhodné nabídnout návštěvníkům (a samozřejmě i vyhledávačům) „něco navíc“, co vás odliší od konkurence a co ukáže, že se svému webu věnujete naplno a s chutí, zkrátka že své oblasti svého působení opravdu rozumíte.
Značnou část informací, například produktové popisky, si návštěvník může najít jinde. A co více, na takové webové stránce si může pořídit nabízený produkt. Proč by se tedy měl vracet…? Nedocenitelné je rovněž důsledné rozdělení výrobků do kategorií, které usnadní hledání. Raději se však vyvarujte přílišného množství kategorií a podkategorií, neboť neustálé bezvýsledné klikání nejednoho návštěvníka spolehlivě odradí. Naopak drtivá většina uživatelů s povděkem ocení praktické návody, informace o servisu nebo údržbě. Pozornost přitáhnout také krátká videa. Veškeré tyto aktivity mají na SEO velmi dobrý vliv i z dlouhodobého hlediska, neboť vyhledávače „odměňují“ pravidelně aktualizované weby lepšími pozicemi.
Podřizujete obsah svých webových stránek bezhlavě pravidlům pro optimalizaci, nebo dbáte i na uživatelský komfort návštěvníků?