Virtuální sídlo je ideální řešení, pokud se nechcete omezovat klasickými kancelářskými prostory. Zřízením virtuálního sídla získáte všechny výhody jako u typické hlavní kanceláře, aniž byste v ní byli přítomni. Virtuální sídlo nebo také virtuální kancelář umožňuje zaregistrování sídla společnosti (firmy). Když ke zřízení sídla využijete služeb profesionálů, mohou pro vás zajistit služby ve smyslu osobního styku s každou důležitou návštěvou, přesměrují všechny příchozí telefony, zaevidují veškerou poštu a pravidelně o ní informují klienta.
Kdo může virtuální sídlo využívat?
Obecně lze říci, že si jej může zřídit a využívat každý, kdo ho potřebuje. Nejčastěji služeb virtuálního sídla využívají:
- podnikatelské subjekty, které s podnikáním teprve začínají
- fungující společnosti, které chtějí expandovat do nových regionů, ale netouží po dalších klasických kancelářských prostorách
- subjekty, které podnikají, ale samostatnou kancelář nepotřebují, protože jí nevyužijí
- podnikatelé, kteří podnikají z domova, ale nechtějí mít sídlo firmy registrované na adresu trvalého bydliště
- subjekty (společnosti), jejichž manažeři neustále cestují, takže administrativní servis potřebují jen občas
- podnikatelé, kteří nechtějí klasickou kancelář, ale potřebují mít zajištěné administrativní služby na špičkové úrovni.
Virtuální sídlo – co všechno jeho zřízením získáte?
Virtuální sídlo vám v první řadě zajistí zázemí na reprezentativní úrovni, neboť jsou pro tyto účely využívány adresy nemovitostí v lukrativních a velmi žádaných čtvrtích. Jakmile vám majitel nemovitosti vystaví souhlas se zřízením virtuálního sídla vaší společnosti, získáte obchodní adresu, která pozvedne nejen image, ale i prestiž vaší firmy. Zároveň s tím budete mít zajištěnu veškerou administrativní podporu na profesionální úrovni. Něco málo o tom, kolik může být na jedné adrese virtuálních sídel, najdete zde.
Základem virtuálního sídla je přesměrování veškerých hovorů a přeposílání došlé pošty. To vám umožní být vlastně všude a přitom odpadá nutnost mít zajištěnu samostatnou kancelář.
- Všechny příchozí hovory do vašeho virtuálního sídla budou přesměrovány na telefonní číslo, které si sami stanovíte pro tyto účely.
- Příchozí pošta bude pravidelně zaevidována. Poskytovatel sídla dokonce může zaslat avízo o doručené poště, případně jí ihned přeposlat na vámi poskytnutou adresu.
V případě potřeby, si můžete na adrese svého virtuálního sídla pronajmout i kancelář či zasedací místnost s kancelářskými potřebami, pokud budete potřebovat prostor pro schůzku s klientem nebo třeba při kontrole z úřadu. Získáte nejen technické zázemí, ale veškerou podporu na profesionální úrovni, včetně servisu v podobě občerstvení. Přečtěte si článek o skutečném a zapsaném sídle zde.
Největší výhody virtuálního sídla
- zvýšení prestiže
- usnadnění expanze do dalších regionů (možnost využití jako pobočky)
- snížení nákladů na provoz sídla společnosti oproti klasické kanceláři
- odpadají vám starosti s úřady
- zvýší se vaše konkurenční výhoda
- budete mít k dispozici veškeré administrativní služby na té nejlepší úrovni
Virtuální sídlo – co musí ze zákona splňovat?
Každý podnikatel, který se rozhodne využívat virtuální kancelář jako sídlo své společnosti, musí počítat s tím, že jsou v právních předpisech České republiky jasně stanovené podmínky, kterými se řídí všechna sídla obchodních společnosti. Jaké jsou ty nejdůležitější?
- Podle §31 odst. 16 Živnostenského zákona musí být v sídle společnosti zajištěno přebírání veškerých doručených písemností
- V sídle společnosti je důležité zajistit kontakt s veřejností i státními orgány (např. §31 odst. 2 a 3 Živnostenského zákona)
- Podnikatel musí prokázat, že má vlastnické či jiné užívací právo vůči prostorám, kde je umístěno sídlo společnosti (§31 odst. 2 Živnostenského zákona)
- Sídlo společnosti musí být viditelně označeno, včetně čísla provozovna a IČ.