Při hledání vhodné agentury nebo odborníka na SEO ve Svitavách se nemusíte omezovat pouze na nabídky v okolí; díky online prostředí lze celou optimalizaci pro vyhledávače provést na dálku bez nutného osobního kontaktu s konzultantem. Jednou z nejdůležitějších složek dobře provedeného SEO je analýza, která vám umožní udělat si lepší představu o vyhodnocení investic do SEO. Na internetu nabízí tuto úvodní optimalizační část celá řada agentur a specialistů. V krátkém přehledu níže je vám k dispozici postup, který by měl být při analýze dodržen a zaměříme se také na výběr vhodného SEO odborníka.
Průběh analýzy
Analýza je zapotřebí vždy před zahájením jednotlivých optimalizačních kroků, jedná se o pevný základ, na kterém stojí veškeré úpravy, vedoucí k zlepšení pozice ve vyhledávači. Před zahájením analýzy si vyžádejte alespoň přibližný časový harmonogram a snažte se porovnat jednotlivé cenové nabídky. Při výběru specialisty poté dbejte na absolutní profesionalitu.S ohledem na komplexnost současného SEO světa je důležité znát nejnovější trendy a přizpůsobovat se vývoji konkurence. Analýza může zabrat poměrně velké množství času. Nepočítejte tedy s tím, že se zahájením auditu začnou ihned růst vaše pozice ve vyhledávači; výsledky lze vyhodnocovat až po několika týdnech.
8 základních analytických bodů
Níže máte k dispozici základní body, které vám mohou posloužit jako vodítko pro ověření správného postupu. SEO odborník by měl (mimo jiné) zkontrolovat tyto faktory:
- Odkazování – pokud na váš web povedou odkazy z cizích serverů, zvyšuje se tím jeho relevantnost a zároveň se zlepšuje pozice ve vyhledávači, důležité je také vytvoření vnitřní sítě, tedy odkazů, které vedou na jinou část stejných stránek, což výrazně pomůže v orientaci.
- Nadpisy – kontrola správného použití a členění nadpisů, správa tzv. meta titulku, tedy textového odkazu, který popisuje danou stránku ve vyhledávači.
- Klíčová slova – úprava kvantity a kvality klíčových slov; ta musí být ve správném poměru. Dále práce s klíčovými slovy v nadpisech, přidávání nových slov, mapování konkurence.
- Originalita – duplicita je algoritmem vyhledávače vyhodnocena jako negativní faktor. Je proto zapotřebí definovat neoriginální texty a nahradit je.
- Návštěvnost – mapování konkurence, analýza návštěvnosti a chování uživatele na daném webu.
- User-friendly prostředí – optimalizace pro mobilní telefony (mobilní SEO), členění stránky, intuitivní ovládání a jednoduchá orientace.
- Struktura – členění nabídky, produktů nebo služeb, dohledatelnost informací.
- Textace – kontroluje se správné umístění a rozložení textů, je zapotřebí vyhledat pravopisné a stylistické chyby; text by měl být poutavý a pro uživatele dobře čitelný.
Opakovaná analýza se může prodražit
Mějte na paměti, že analýza je složitý proces, který při podrobném zpracování zabere poměrně velké množství času a tudíž spolkne i značnou část vyhrazeného rozpočtu. Kvalitní analýza je základem pro samotnou optimalizaci. Proto před výběrem agentury nebo kontaktováním specialisty zkontrolujte, zda svůj projekt svěřujete do správných rukou – snažte se dohledat reference a ověřit si funkčnost realizovaných zakázek. Díky správnému výběru nebudete muset celou analýzu financovat opakovaně.
Místo lokace se zaměřte na kvalitu
SEO lze skutečně efektivně vést na dálku a u analýzy to platí dvojnásob – jelikož se jedná o první krok, při kterém s vámi konzultant nepotřebuje pravidelně komunikovat, prozkoumejte také nabídky na optimalizaci mimo Svitavy, kvalitních agentur je v Česku dostatek. Napište nám do komentářů, zda se vám podařilo navázat dlouhodobou spolupráci nebo jste opakovaně měnili agenturu. Jaké vám to přineslo výhody a nevýhody? Máte nějaké další tipy pro výběr konzultanta? Jestli sami tápete, podívejte se třeba na tuto Topranker recenzi, která napoví, kde hledat!